lördag 26 mars 2011

Top 10

Man undrar om människan inte alls har mycket att göra.
Nu har dem tagit fram top 10 av dem Smaraste hundraserna i Världen. För lite entertainment här i bloggen skall jag ge er listan vad människor ute i världen tycker är den smartaste hundrasen.

Nr. 10
Den otroligt Aktiva Hunden Australian Cattle Dog


















Nr. 9
Den ståtlige och vackra Rottweilern














Nr. 8
Den lilla söta men tuffa Papillionen


















Nr. 7
Den Glada tillgivna Labradoren

















Nr. 6
Den andra lilla sötnosen Shetland Sheepdog
















Nr. 5
Den Lojala Dobermann


















Nr. 4
Den populäraste och familjevänliga Golden Retriever
















Nr. 3
Polishunden och en av dem vackra Schäfer


















Nr. 2
Den lättlärde Pudeln


















Nr. 1
Den arbetskära, intelligente och vackra Border Collien
























När jag skriver detta så funderar jag att man egentligen inte kan göra listor av den smartaste hunden. Alla hundar är smarta på sitt sätt. Kan ge Casper som exempel. Han är ingen Border Collie men han är smartare än vad man tror. Jag brukar säga att han är smartare än en Border Collie för han lär sig snabbt och förstår allt man vill att han skall göra. 
Men, men jag tar med listan och vad har ni för åsikter om lister som den här?

Ha en solig och fin dag, nu skall jag ut på en promenad.

2 kommentarer:

  1. Sådana listor tycker jag är konstiga, hundar är ju precis som oss. Egna individer.

    SvaraRadera
  2. Hannele Andersson26 mars 2011 kl. 16:07

    Du har rätt i att man kan inte lista hundar så här men listor idag är populära:)Hunden man har närmast tycker man är smartare än någon annan...

    SvaraRadera