lördag 5 mars 2011

Min dag med en jakt cocker

Hej alla hund älskare

Blir en kort och konstig skrivning idag, lite ut över det vanliga. Dålig uppdatering idag men tar igen det nu på kvällen när lugnet har kommit hit. Men här kommer dagen i kort het.

Idag har varit en sån mysig dag, solen har skinit och en underbar Jakt Cockerspaniel kille är här på en mys dag.
Han kom vid 12 tiden och han fick utforska stället innan han blev lugn, helt normalt tycker jag. Han har varit här en gång tidigare men det var ett tag sedan.
Vi vilade innan utflykten skulle börja. Jag min sambo och Elton som vovven heter tog oss en lång lång promenad i skogen. Han ser så glad ut varje gång vi promenerar, han är en helt underbar hund. 
När vi kom in från promenaden så fick vi ta en liten tupplur och vilade upp oss innan han skulle få mat. Han har en sån underbar förmåga att han lyssnar så otroligt bra. Denna hund är en otroligt klok och pålitlig kille, ägarna skall vara otroligt stolta över honom. 


Våren har varit i luften och man märker att båda människor och hundar är lyckligare så fort det blir lite varmare. 
Nu är maten äten både för oss och Elton. Hur har ni det denna underbara Lördag? Lika vackert väder som här nere i Blekinge? 
Tankarna börjar vifta hur mina små älsklingar i Göteborg mår, kommer att tänka på mina små skruttar när värmen börjar komma och hur glada dem blir. Usch vad jag saknar dem nu.  
Vi har haft både lek och lång promenader idag och nu ligger han och sover och tar det lugnt tills matte och husse kommer. Skönt att det är ljust till ungefär 6 tiden. Nu skall jag mysa med min älskade Sambo medan Elton sover.  

Söta Elton, snälla kopiera inga bilder utan min tillåtelse. 
Denna bild är tagen av mig av en av mina mobiler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar