tisdag 29 mars 2011

Mycket tänkvärda ord

Hej alla hund älskare!
Jag ber tusen gånger om ursäkt att jag inte skrivit något på några dagar. Usch och fy på mig, det får faktiskt bli skärpning eller hur. Det har varit lite brist på skrivlust de senaste dagarna och det får inte upprepas tycker jag. Eller vad säger ni?

Läste i på Aftonbladets webb-nyheter och såg att dem skulle avliva dem stackars björnungarna. Tycker detta är helt sjukt, dem är vilda djur och tror att dem kan ha klarat sig de senaste dagarna mamman inte varit hos dem. Dem skulle skicka dem till Orsas björn park och hjälpt dem. Dem valde den "enkla vägen" och det är sjukt fel. Skulle det vara ett litet barn skulle dem inte "avliva" barnet, nej dem skulle ta hand om dem och inte göra allt för att hjälpa dem. 
Nu kanske ni tänker "men shit du kan inte jämföra 2 helt skilda saker", då svarar jag, jo det kan jag. 
Det finns många fall som jag verkligen har sagt detta flera gånger. 

För ett tag sedan så va det en Rottweiler som högg ett barn som klängde på Rottweilerns rygg. Alla tyckte att det var mer än rätt att avliva Rottweilern. MEN säger jag då. Anledningen att hunden bet ungen var för att han hade ont i ryggen, alltså sedan innan var hunden skadad i ryggen och självklar så försvarade hunden sig och sa till att på sitt sätt att den har ont. 
Precis som människan så måste djuret försvara sig, människan kan prata med djur kan inte, springer dem iväg så vill dem vara ifred, men den tröga människan som vi alla är fattar ju inte det. 
Dem villa ta bort ett djur som försvarade sig och ville säga till att jag har ont, låt mig vara. 
Om människan skall avliva alla djur som försvarar sig, då tycker jag vi skall skjuta alla sjuka och vidriga människor som våldtar, rånar eller misshandlar andra människor och djur. Inte mer än rätt. Varför skall dem härdas, dem har ju för tusan inte lärt sig något efter att dem har gjort sitt straff. Eller?

Tycker att människan borde tänka två gånger, vad gör vi för fel, varför beter sig hunden, björnen alla djur som dem gör? Vi delar världen med andra varelser. 
Björnen som har varit i tidningen försvarade sig och sina ungar när ungen åkte skidor, han följde inte skidspåret och det resulterade att han gick in i björnens revir och i sin tur försvarade sig björnen men sina instinkter sina ungar. Detta är normalt i Djurens värld. Det vi gör är att tränga oss på i deras revir, vi bygger och förstör skogar så vi människor får ta och skylla oss själva att djuren attackerar oss. Det är vi som förstör deras hem, inte dem.

Tänk värda ord. Fundera innan ni avlivar ett friskt djur. Vad har du själv gjort för fel? Vad kan du hjälpa ditt och andra djur med? Use the brain and think about the animals.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar