lördag 19 mars 2011

Saknar dem små underbar hundarma

Hej alla hund älskare!
Hoppas allt är bra mer er alla. Jag har suttit här och funderat lite och kom underfull med hur otroligt vi har det i Sverige. Det finns så otroligt många som far illa och jag tycker man skall vara otroligt glad för det man har och inte klaga över olika små saker. Jag vet, det har inget med hundar att göra men har tänkt på det hela dagen och ville få ut mig det för det finns personer som klagar för lite snö. Don´t worry be happy, eller hur?

Från sak till en annan. Frågade mamma om hon kunde skicka lite bilder på Chippo och Casper när dem var mindre, fick så otroligt många bilder och olika minnen kommer fram i huvudet. Jag kommer ihåg när vi skulle ta hem Casper och uppfödaren sa att han hade hål i hjärtat, hon var livrädd att vi inte ville ha Casper. Men vadå, han skall ha ett toppen liv som alla hans syskon. 
Vi tvekade inte för vi skulle ha med oss Casper hem, vi ville ha den blonda lilla valpen. Denna lilla killen har verkligen blivit en del av mig. Det är inte klokt hur en hund kan ta en så stor plats i hjärtat. Samma sak med Chippo. Vet inte vad jag skulle göra utan dem två, man vill inte föreställa sig det. 
Casper är i mitten med sina 4 syskon.

Både Chippo och Casper har fått vara med om mycket och mer kommer det bli. Jag vet att många har fel när dem säger att hundar inte kommer ihåg vad som hände igår. Jag tror verkligen inte på det för jag vet att dem kommer ihåg allt som händer. Som jag har skrivit tidigare "hur annars skulle dem vara aggressiva och folkskygga om dem inte skulle komma ihåg?" Dem skulle inte ta in beteendet och det är inte ett beteende mönster dem har tagit in.
Innan Vi skaffade oss Chippo så hade familjen en Vit/Orange Amris, en hund jag tyvärr inte kommer ihåg så mycket. Vet bara att vi fick sälja honom för vi kunde inte lämna honom själv. Synd att man inte kommer ihåg Mikko som han hette. Fint namn faktiskt. 
Chippo har ju alltid varit en hund som hittar på hyss. Snor han inte tidningar så gör han något annat. Ni kanske förstår att man inte har tråkigt med honom i alla fall. Han har ju inte ett sånt Pokerface som i videon som jag har längre ner. Många tror att Amerikansk Cockerspaniel är en perfekt sällskapshund, men jag tycker att man skall aktivera dem. Ser det på mina får dem inte träna så blir dem gnälliga och skall hitta på olika saker hela tiden. Casper är bra på att skälla om han inte får något att göra. Men får dem träning och aktivering så blir dem helt underbara. 
Har haft svårt att skriva idag för mitt huvud har inte funkat riktigt som den skall, men har ni något ni vill veta och som ni känner "Nee nu får hon skriva om detta" så hör alltid av er, mail adressen hittar ni längre ner eller skriv i kommentars fältet.

1 kommentar:

  1. Kan du inte skriva om hur din ras Amerikansk cocker är? Hur de beter sig och vad dem gillar och så. Kan man träna bort deras instinkt att jaga bort fåglar lätt?

    SvaraRadera