söndag 31 juli 2011

Galna Hundar på Andra Sidan Staketet


Solen har visat sig nu i några dagar, härligt men nästan för varmt. Man får passa på att vara ute i friska luften och njuta under tiden solen visade sig. Tog chansen att gå ut med hundarna till en sjö precis i närheten där vi bor så dem får bada lite, eller rättare sagt så Casper får bada lite. Härligt att se honom så otroligt glad. 
När vi var påväg till sjön mötte vi en liten söt Cockerspaniel tös, en 5 månaders Cockerspaniel otroligt söt va hon och det tyckte Chippo också att hon var. Chippo tog till med sina knep och flirtade med henne och det ända hon ville var att leka. Casper skällde i bakgrunden och han ville ändå komma fram. Ibland begriper jag mig inte på Casper alls, ena stunden så skäller han som om han verkligen ville klå upp den andra hunden och i andra stunden så skäller han men ändå visar en glädje att han gärna skulle vilja leka med den andra hunden. Begriper mig inte på honom ibland alls. Chippo njuter alltid när han får uppmärksamhet och när han får träffa hundar, underbart att man har en civiliserad hund i alla fall. 

Tyvärr när vi skulle tillbaka så gick vi förbi ett hus med två hundar. En tjock Labrador och en liten Pudel, verkligen två hundar med revir känsla. Labradoren sprang som en dåre mot staketet och visade tänder och skällde, vart livrädd att den skulle hoppa över staketet var ju ändå inte så högt. Ägaren till hundarna bara stod där och skrattade medan hennes hundar hoppade och skällde som idioter, hon kunde inte gå fram och ta bort hundarna utan hon bara sa "Ni behöver inte se så rädda ut, dem är jätte snälla och dem kommer inte hoppa över." Jo vist jätte snälla hundar har du tanten men det ser inte så ut med deras blodtörstiga tänder och intensiva äta-upp-den-andra-hunden blick, jo jo vi köper inte den. Det ända jag tänkte var försvars förmågan, hur kan jag försvara mina älsklingar, vill ju inte att det skulle hända dem något. Hur långt får man egentligen gå. Jag blängde på tanten på andra sidan staketet medan jag går förbi. I huvudet hade jag "Hoppar Labradoren över skall den får så den aldrig skall skälla på mina älsklingar igen, aldrig. Inget får hända dem något då får tanten och hunden något att tänka på i framtiden." Men tror ändå att Labradoren var för tjock för att kunna orka hoppa över, den tjocka Labradoren. Casper har ändå en rädsla för andra hundar och mitt jobb enligt mig är att försvara dem. Hur långt skulle ni gå för att skydda er hund? Jag vill inte gå in på vad jag skulle göra mot den andra hunden. Vilken vecka alltså. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar