söndag 3 juli 2011

Hundträning mitt på Centrum

Hej alla hund älskare,

För ett tag sedan, kommer inte riktigt ihåg när, var jag och min Sambo ute och promenad-tränade och hade det mysigt på kvällskvisten. När vi kom till R-by Centrum så såg vi till vår förvåning ett gäng som tränade sina hundar. Antagligen var dessa människor från någon hundklubb i närheten. Vi satte oss ner i alla fall och tittade på vad dem höll på med, kontakt övning var nog på deras meny denna dag i alla fall och man såg verkligen skillnaden på hundar och hundägare, visa var helt nybörjare visste inte till 100% vad dem höll på med visa trodde verkligen att dem visste alltid och gick och mallade sig att hennes/hans hund var faktiskt bäst och väluppfostrad. Visa hundar levde sitt egna liv och tänkte inte alls lyssna på deras ägare och visa följde men tyckte ändå att dem andra hundarna kanske var mer intressantare än matte/husse.
Man får återblickar när man själv var aktiv, man saknar det lite grann faktiskt. Att hålla på att tävla och träna varje dag. Nu kan jag ju passa på när jag har Chippo och Casper här, men inte i detta varma väder. Då får dem värme slag med sin tjocka päls. Men underbart skoj att få titta på när andra tränar sina hundar i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar