lördag 16 juli 2011

Är din hund bortskämd eller ej?


Ja hur vet man när en hund är bortskämd? Finns det några lagar och regler som säger att hunden är bortskämd? Bara för man ger sin hund det bästa betyder det verkligen att hunden är bortskämd? Vad tycker ni läsare? 

Jag har samlat några punkter hur man vet att din hund är bortskämd (Listan kanske fylls på om jag kommer på något mer):

- Hunden har en egen plats på soffan
- Hunden äter samma mat som du äter
- Din hund bestämmer själv om den skall träna eller inte
- Regnar det får den regntäcke/kläder så dem inte blir för blöta
- Du äger en väska så hunden inte behöver gå själv
- Din hund får sitta vid bordet medan du äter tex. Frukost
- Du ger massor av godis, kläder och leksaker till honom/henne
- Hunden får sova uppe i sängen när du inte sover och när du sover på den


Ja har jag missat något tro? Är hunden bortskämd om dem gör detta? 
Chippo och Casper får göra en heldel som jag har skrivit ovanför, men nej tycker dem inte är bortskämda, skulle ge dem mer om jag så hade pengar till det. Många saker är bara relevanta inom mitt tycke.
*Bilder lånade från Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar