tisdag 12 juli 2011

Hundträning


Hej alla hund älskare,
Nu skall jag berättade för er om vår dag idag. Så stolt över mina duktiga och intelligenta hundar. 
Det har blivit en träningsdag för hundarna med Klicker. Gick hur bra som helst, ville lära dem något nytt och sökte på youtube för ett par dagar sedan och såg ett trick som man kan lära hunden, detta trick går ut på att hunden skall stoppa ner en boll i en skål eller som jag använde ett glas. Jag tränade några minuter och utan att bli förvånad lärde sig Casper detta hur snabbt som helst, Chippo den underbar hunden låg och tittade vad vi gjorde och sedan efter några minuter ville han också testa. Han tog bollen från Casper och bara med ett försök så satte han bollen rakt i glaset. Hur fantastiskt är inte det? Man blir så stolt över dem.

Har även lärt mig med Casper en ny metod att träna honom på ute när vi möter andra hundar. Jag tog med mig Klickern, hundgodis och ett tålamod ut och sökte efter hundar. Så fort det kom en så tog jag fram en godis och satte den mot näsan på honom och han lyssnade, han brydde sig inte om hundarna, han tittade på dem utan att göra utfall. Sedan gick han fot och gjorde samma sak när nästa hund kom. Jag sträcker på ryggen och är så otroligt stolt över dem två fantastiska hundarna. Dem vill ju inte heller sluta att träna. Man blir stolt eller hur?


2 kommentarer: