tisdag 28 juni 2011

Varmt ute och bad med hund


Hej alla hund älskare, 
Nu är värmen här igen och det tycker inte vi om alls, speciellt inte Chippo och Casper. Fick ge dem varsin kall dusch. Det uppskattades inte innan, då va det som att man var hur elak som helst och nee det godkände inte dem alls. Elakare matte får man ju leta efter när man skall bada. Men man måste bada om man skall bli sval i denna värmen och sist Casper badade ute fick han ont i magen så drar mig lite för att bada ute med honom även om han älskar det. Håller på att skriva en artikel som skall komma upp idag, en intressant artikel om hundar, den är på engelska så översätter det innan jag lägger upp det. Måste göra den passande för platser i Sverige.

Igår va vi ute på en härlig park promenad, hundarna njöt och jag ville verkligen inte gå in. Casper var bara på jakt efter alla dessa ankor som finns här, och även springa i vattnet (Nej har är inte lös). 
Kom ihåg att ha inte hundarna i bilen nu, har skrivit  om det en annan gång hur varmt det kan bli i bilen och tänk innan ni gör en sån dum sak som att stänga in en hund i bilen.

Även ett tips som jag har när vi är ute och promenerar nu i värmen är att ha med mig vattenflaskor så hundarna får även en go och kall dusch ute på promenaderna. Men tror du det uppskattas? Nej det gör det inte, då är man genast en elak matte igen. Men man vill bara hundarnas bästa. 
Så nästa promenad igen blir att ta vattenflaska i högsta hugg och raska ut på nya äventyr. Just nu är det dock inte lämpligt med långa äventyr men ett litet äventyr är alltid mysigt de med eller vad säger ni?
Nu skall jag ta och fixa klart artikeln så den kommer upp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar