onsdag 22 juni 2011

Folk som möter hundar på stan

Hej alla hund älskare,
Det är super väder här nere och hundarna har fått sig en dusch och nu sover dem gott efter den långa härliga promenaden vi tog oss precis. 
Jag har märkt en sak när jag är ute och går med Chippo och Casper eller står och väntar vid affären när min Sambo har gått in och handlat hur olika människor reagerar på hundar.

Alla reagerar verkligen olika och man verkligen läser dem och ser hur dem tittar eller hur stora omvägar dem tar. Små flickor eller kvinnor brukar oftast titta på dem med en blick och uttryck som verkligen säger "Awww men guud va söta" små flickorna brukar oftast säga högt "Mamma, mamma jag vill klappa dem hundarna, dem är så söta". Medan visa verkligen tar stora omvägar eller tar tag i sina barn och säger "Neej vi skall verkligen inte hälsa på dem". Sedan drar dem barnet eller sig själva till andra sidan vägen. Man får alltid olika reaktioner och det är alltid spännande och titta på folket. Killarna är inte så inne på att titta eller reagera på hundarna dem brukar oftast bara gå, men en del har verkligen tittat med samma blick som visa tjejer gör och man ser att dem tänker "Hmmm den va ju ändå ganska söt, måste titta en till snabbis så inte ägaren ser att jag tittar".

Oftast brukar jag inte tänka på det alls, eller förut när jag bodde i Göteborg, men här nere så reagerar folket annorlunda. Även om det finns massor av hundar här nere så ser man verkligen skillnaden. Mina som är små söta vovvar. Nej just det, jag tror dem genom skådar Chippo och Casper och ser monstret i dem. Dem kanske inte lurar folk så bra med deras söta stora snälla ögon och vackra päls. Nej dem ser rakt igenom. Men kika på det nästa gång ni står och väntar eller promenerar. Visa personer kan man verkligen se igenom och veta vad dem tänker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar