måndag 30 januari 2012

Hunddagis time

Nu har en ny vecka börjat och jag känner mig redan slut efter idag. Snö skapar kaos, inte för trafiken men för oss som jobbar på Hunddagis. Det är jobbigt, extremt tufft. Jag gillar inte snö alls, det gör ingen människa glad. Hundarna är som galna och skall leka, rulla sig eller vara allmänt irriterande. Inget roligt alls.
Just nu tycker jag bara alla hundar är söta när dem sover. Slipper man höja rösten om och om igen för att dem skall testa mig hela tiden. Om det finns någon som tror att hunddagis är ett lätt jobb så tycker jag att ni skall testa på det i 1 vecka, ni kommer vara helt slut efteråt. 

Man har ju fått sina favoriter, helt underbara hundar. Både när man promenerar och när man är inne. 
En av dem är en Leonberger, en jätte vacker tös som jag tycker väldigt mycket om. Har alltid tyckt att Leonberger, Sennen och Newfoundland är 3 helt underbara raser. 

En annan är en Springer Spaniel tös, alltid glad och visar alltid sin glädje när man kommer. Vist blir man glad av dessa hundar som alltid skall vifta på svansen och bara älska alla människor. Underbar tjej och otroligt vacker. Svart vit och inte för stor och inte för liten heller. 

Sedan har vi en blandis, Labrador, Schäfer och Border Collie (har jag för mig det var) Super super vacker och klok herre. Dock extremt tik-galen men super snäll. Tror inte det är någon på dagiset som gillar honom pga hans beteende och tik-galenhet. Men vet ni, jag gillar honom jätte mycket. Super duper hund är det. 

Sedan har vi en Finsk lapphund, Älskar rasen och älskar hans personlighet. Vill verkligen för varje dag som går ha en lapphund, super ras och super härlig. Vist blir man glad av denna hundras? Sedan är det så skoj att träna honom för han är verkligen på och vill så mycket. 

Se sedan vad denna veckan har allt bjuda på mer. Blir roligt att se. 
Har nu inga bilder på hundarna, men jag ger er andra roliga bilder jag har hittat på Google.

Nu skall jag nog ta och vila mig, är lite trött faktisk. Uppdaterar snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar