onsdag 24 augusti 2011

Mitt hjärta gör så ont, stackars hund


Jag får så ont i hjärtat när jag ser rubriker om människor som misshandlar sina djur till döds. Jag känner en sån sorg och önskar att dessa människor bara blir skjutna så man slipper se dem idioterna. Min irritation och sorg växer bara jag tänker på det. Hur kan människan skada någon så svårt, hur kan människan binda fast sin hund i bilen och köra så hunden plågas till döds. Gråten inom min vill trängas ut men jag stoppar dem. Jag kan inte fatta vad är det för fel på människans hjärna, vad gör dem så makt galna och vad gör dem så dumma i huvudet att dem över huvudtaget över lägger att skada någon som älskar dem mer än vad någon annan kommer att älska dem. Vad är vettet och vart är hjärtat? Vuxna människor som kan behandla sin hund så illa. 

När jag såg den rubriken i The Local "Dog got draged behind a car and died in Sweden" gjorde mig ledsen och vet ni, jag kunde inte ens öppna och läsa vad dessa idioter har gjort. Samma artikel såg jag på hemsidan vovve.nu som någon har lagt upp på forumet. Även där kunde jag inte gå in. Jag mår så dåligt, man kan höra hundens skrik av plågor och åååååååååååhhhh faaaan vill bara skrika. Känner hat bara jag tänker på det.
Jag hoppas att denna hund som tyvärr kom i händerna på denna idiot har det så mycket bättre där den är nu och att den vilar i frid. Hundar skall inte bli utsatt för dessa äckliga och hemska människor. Inte konstigt att det finns hat inom oss djurvänner. Önskar att man inte fick se mer såna artiklar, men det är tyvärr inte garanterat. Vill bara stoppa människor som älskar eller som har som hobby att plåga djur, djuren vill bara ge oss kärlek och värme. 
Skulle jag se en människa som dessa så vet jag inte vad jag skulle göra, hur mycket hat inom mig skulle komma fram. Jag har bara en sak att säga och det är att det gör ont i mig, det gör så förbaskat ont att få se sånt, stackars hundar, katter och andra djur som kommer i elaka människors hem.


Kan knappt stava när jag har en sån frustration inom mig. Usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar