tisdag 18 oktober 2011

Veterinär dags igen

Usch vilket väder vi har det idag här på västkusten, kallt och regnigt, en riktig höstdag. 
Chippo, min lilla älskling skall till veterinären imorgon och det känns inte alls roligt. Vet att inget kommer hända men Chippo är min lilla pärla och vill honom det bästa. Man är alltid orolig för sin bebis att något kommer hända. För en gångs skull vill veterinären hjälpa till, hon vet att Chippo inte mår skit och pannkaka han är precis som han brukar vara, en clown som busar med allt och alla. Så håll tummarna att det går bra imorgon.  Man önskar ju verkligen att en hund inte åldras mer, stannar i den åldern och försvinner aldrig. Sorgen inom mig växer bara tanken att förlora min bästa kompis, för mig är veterinären inget positivt, jag vet dem hjälper till men jag tänker bara på en sak och det bör jag inte göra. Chippo är 12 år och kommer bli äldre, han må vara en gammal hund men tro inte att han beter sig som en gammal hund, nej han är som en tonåring som precis kommit i trots åldern. Äldre hundar är oerhört mysiga att ha och göra med och dem är bättre än en valp.  


1 kommentar:

  1. Vi har en tävling om en julkalender som du kanske vill delta i?

    http://lindasblogg1.blogspot.com/2011/10/vinn-en-julkalender-till-hunden.html

    Mvh
    Linda

    SvaraRadera