lördag 21 april 2012

Valpkurs

Nästa vecka blir det att köra igång med valpkursen. Skall bli spännande och jag hoppas att jag äntligen kan tämja vilddjuret. Zayo är ju lite som han är vid denna åldern och vill gärna hålla på att domdera över Casper. Hoppas bara att han lugnar ner sig snart, han börjar bli en riktig liten tuffing. 
Jag har äntligen bestämt mig vart vi skall någonstans, eller jag har dock vetat det länge men varit lite osäker. Hunddagiset jag varit på STOR&Liten är stället jag skall till. Kommer bli roligt att få träffa Camilla och börja träna Zayo. Hon är en duktig tjej som verkligen kan hund, jag litar och tror att hennes metoder är bra. Hon har visat när det kommer till sin egna hund att hon har en del ryggsäckar packade med kunskap om hund. 

Zayo börjar ju lyssna enormt mycket, speciellt när jag går ut med båda huliganerna tillsammans. Casper är ju expert på att dra dit han vill, Zayo är enormt duktig som lyssnar och går så oerhört fint *Stolt matte*. Jag tror att han kommer lära sig allt så snabbt. Jag har ju sätt hur duktig han är, han skall bara fjanta lite innan han verkligen vill lyssna. 


Kom ihåg: Fråga om tillåtelse om ni vill Kopiera bilderna. Alla bilder på mina hundar ägs av mig och ingen får använda dem utan tillåtelse.

1 kommentar: