måndag 2 april 2012

Sitt, ligg och vacker tass

Nu sitter jag här igen och tycker det har blivit roligare att blogga.
Har en ny uppdatering, Zayo lär sig att ligga ner nu, går ju galant, han tittar på hur Casper gör och sedan kopierar han allt Casper gör. Började med att träna Casper lite grann och Zayo kom nyfiket och kikade. Casper är ju en duktig hund på att lära ut och lära in. När jag bad Casper att stå upp så gjorde han det och Zayo tittade roat och då tänkte jag "Nee varför inte testa med Zayo." Så jag gjorde det och han ställde sig upp precis som Casper gjorde. En smart liten grabb är han.

Gick ut med dem förut, jag må säga en sak, Casper brukar skälla ute men endast på hundar. Men nu när lille Zayo har kommit hem så har Casper blivit mer reserverad på främlingar. Han måste ju skydda lillen så ingenting händer med honom. Han är en bra storebror. 

Nu ligger båda två inne i rummet och Casper ligger precis nedanför mig och Zayo sover i knät. Mysigare kan man ju inte ha. Har dem bästa vovvarna i hela världen.

Nu kan ni även läsa lite mer om alla 3 huliganerna. Casper, Zayo och Chippo. Tryck på vardera länkarna vid menyn så kommer ni se lite infromation. Mer info kommer så småningom.  

Jag vet ju även att Zayos uppfödare läser bloggen och jag kan meddela dig, Carina, att tågresan gick galant han sov hela vägen och han har verkligen anpassat sig snabbt i sitt nya hem. Alla älskar honom och det går så bra. Jag och min Sambo är stolta ägare till en vacker pojke. Casper tycker bara att han är lite läskig såhär i början, men han är så duktig. Zayo skrämde Casper när min storebror vaknade. Han skällde så högt att Casper hoppade till och skällde efter utan att veta exakt vad han skällde åt. Man kan bara med att skratta åt dem båda två när dem försöker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar