måndag 26 september 2011

Polishund in Action

Städningen är i full gång och får panik på allt skit man har samlat ihop sig under detta år. Vad gör man med allt. Dagens i-landsproblem.

Igår hände något ganska häftigt under kvällen, eller närmare bestämt vid 11-12 tiden. Var hemma hos ett par kompisar och åt middag och hade det trevligt. Om kvällarna är det ganska tyst och lugnt här nere i blekinge och jag och min Sambo var nästan dem enda som promenerade längst gatorna. Härligt, gillar dessa städer som har mindre invånare. När vi kom närmare området vi bor på hörde man en Schäfer skälla. Den skällde och skällde och jag sa till min Sambo "Herregud vad gör hunden, har inte ägaren någon koll alls." När min Sambo skulle svara kom det två stora killar med Schäfern i långlina och jag sa till min Sambo "Ne vi tar en annan väg än denna detta känns inte riktigt rätt här va." Instinkten kom fram eftersom man inte såg något annat, då det var både dimma och mörkt så såg man bara två stora gestaler som man inte kunde identifiera. vi fortsatte gå närmare dessa två med hunden som skällde och en av dem sa till oss "Stanna där" och vi stannade och när vi såg dem så var det två poliser med sin arbetande Schäfer som hade adrenalinet uppe i halsen som höll på att jobba. Det är första gången jag ser live en arbetande polishund, riktigt häftigt.
Bild lånad från Google

Jag kommer ihåg när jag ville bli polishunds förare, men dem tankarna gick bort efter en olycka och ett knä som inte funkar, men vad gör det. Bloggen är lite off nu pga flytt. Men lovar er, när jag kommer till Göteborg blir det bättre med uppdateringar, det lovar jag.

Tränings schema för Casper är nog roligt om jag skriver upp också, hans träning börjar på Fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar