tisdag 3 maj 2011

Varför ljuger veterinären om något allvarligt?


Jag har legat och funderat nästan hela natten på en sak. 
Denna sak har jag irriterat mig och chockat mig redan när jag fick veta det.
Ni har ju läst om Chippo och att han vart hos veterinären. Hans knöl på örat var anledningen till att vi gick till veterinären för att titta upp detta. 
Det togs blodprover och tester och veterinären fick reda på resultaten och enligt henne så var det bara en infektion som Chippo hade.

Mamma o pappa beslöt sig att operera bort denna knöl som Chippo hade som blödde och irriterades. 
Igår blev Chippo opererad och det gick bra och Chippo kom hem. Men en sak som hände som gjorde en chockad att veterinären får bete sig så är:

I den veterinären som vi gick till finns det 2 veterinärer. Ena tog hand om Chippo och gav resultatet inflammation. Efter operationen igår va det en annan veterinär som pratade med mamma och hon berättade att det Chippo hade i örat var en Tumör, proverna visade att Chippo hade en tumör på örat. 
Mamma blev otroligt chockad, hon visste inte vem hon skulle tro på. Allt blev så fel och ena veterinären valde att ljuga för mamma angående något allvarligt. 

Hur får egentligen veterinären bete sig? Får dem ljuga som dem gjorde till mamma och säga det efteråt att att det är en tumör och man blir helt chockad och vet inte vem av dem som man skall tro på! Det är bara helt sjukt. Varför ljuger veterinären om något allvarligt? Tilliten till dem har ju försvunnit efter detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar