lördag 14 maj 2011

Hundforum, tycker folk borde ta sig i kragen


Efter en feber vecka och att bloggen låg nere igår har jag inte kunnat att skriva något intressant och roligt.
Men nu är jag tillbaka och redo att ta över hundvärlden igen.

Jag tycker det är så roligt att läsa på olika hundforum ute på nätet om olika situationer som personer har hamnat i och hur personer som tycker dem är så otroligt bra på allt som har med hundar att göra skriver spydiga kommentarer och tror dem är kung eller drottning på ämnet. 
Jag tycker det finns många duktiga hund ägare som verkligen kan och vet vad dem pratar om, men visa är bara så otroligt spydiga och man önskar att dem skulle sluta bry sig och att dem borde ta och växa till sig i sitt så kallade vuxenhet och visa att dem inte är små barn längre.  

Många vänder sig till hundforum för dem vill ha lite mer kött på benen om vad som händer i hundens liv och vad man skall göra när man blir attackerad av något/någon och hunden far illa. När man känner sig liten vill man ha duktiga personers hjälp och inte stjälp. Ni tänker säkert, vem är du som har rätt att skriva sånt här? Då säger jag såhär, detta är min blogg, i min blogg väljer jag att uttrycka mig och berätta vad jag tycker och tänker. Jag anser inte mig som proffs i ämnet hundar, men jag tycker däremot att jag har något att komma med. Tycker om att ge mina tips och funderingar. Enligt mig kan man inte vara proffs på något, man kan vara oerhört duktig men aldrig proffs för man är aldrig färdig lärd i något. Man skall aldrig ge sig på folk som ligger ner och är sårad, styrk upp personerna istället och använd inte yxan med än gång. Ord gör mer ont än ett slag. 

Men det är allt roligt att läsa olika forum på detta breda world wide webb.
Det är tufft att starta en tråd på ett forum där folk inte är rädda för att hacka ner och fortfarande står för sin åsikt. Man får många tankeställare när någon ställer frågor. Man börjar fundera på om man skall ta och testa och många kan ge bra svar men som sagt andra ger spydiga "men va fan kan du ingenting" svar. Tråkigt men sant. Ingen fråga är en dum fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar