fredag 26 oktober 2012

Till minne av Chippo

Idag för nästan 1 årsedan fick vår älskade Chippo somna in och idag hedrar vi honom och kommer ihåg allt skoj vi har haft tillsammans. Han var en mycket envis liten pojke men mycket krut och visste verkligen vad han ville. Han gjorde aldrig något dumt, han var världens bästa hund som kommer alltid vara saknad. Minnena kommer upp och jag kommer ihåg dessa tappra försöken att träna honom i Agility. Jag och min storebror fick pris för att vi hade samarbetsförmåga och kunde leda Chippo rätt och gav inte upp. Chippo var nämligen känd som en tjej tjusare och dem var mer intressantare än vad vi var. 


Men Agility blev även något extremt positivt efter att ha fått en grymt bra bana tillsammans med felfritt och bästa poäng, vilket ledde till pris. Snacka om att jag var glad och stolt över Chippo. Han gav verkligen mycket ljus och positiv tillvaro i ens liv. 

Efter en del veterinär besök och operationer för att hoppas att han blir fri från Cancern som han hade fick han ta sina sista andetag 28 oktober 2011. Jag kommer ihåg den tunga känslan och hur ont i hjärtat jag hade när jag hörde dem sista stegen ner för trappan och ut genom dörren. Tårarna brast lika snabbt som dem gör nu när jag skriver om det. Jag ville vara med och säga hej då på plats men jag vet att jag aldrig skulle fixa och känna hans sista andetag och hjärtat som slutar slå. Även om jag vet att Chippo har det så mycket bättre idag, utan Cancer och utan att ha ont så kan jag inte glömma allt han har gjort och hur mycket han betyder för mig. Han var ju med mig överallt. Chippo var den hund som fick följa med till skolan, in till stan ja han fick vara med överallt. Han var en underbar följeslagare som betyder guld för mig. 


Saknaden är stor efter dig Chippo och kärleken till dig kommer aldrig att försvinna. Jag älskar dig min vän och du kommer alltid ha den största delen i mitt hjärta. Idag tänder vi ett ljus för dig och minns alla underbara dagar och år vi fick tillsammans. Du blev ju trotts allt nästan 14 år. 


Jag har skrivit en text om Chippo som kommer publicera här i bloggen snarast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar