måndag 22 oktober 2012

Casper och Zayos dag i text och lite bild

Det har varit tyst från min sida eftersom jag har försökt att redigera en grej till bloggen, men vet ni? Programmen vill inte vara på min sida alls. Blir så trött på dessa apparater ibland.

Men nu kör vi en liten update på denna sida och visar att Hundar i livet är en sida som är värd att besöka. Så nu kommer update ala Casper och Zayo. Vi börjar med Casper:

Casper: Snor mat o daglig ordning, ingen nyhet alltså. Amerikansk Cockerspaniel är kända för att vara matglada men Casper har blivit lite väl extrem på den sidan. Han är rolig han. Annars hur ser hans dag ut resten av veckan förutom matfixeringen. Han sover, sover och är extremt glad. Att se honom vara så glad gör mig extremt lycklig. Dock vägrar han promenera men va tusan det är Casper vi pratar om nu.


Zayo: Vantar slängs hit, strumpor bärs dit och sno mattes skor är ännu roligare. Lek och stoj och mobba matte eller Casper det är Zayos dagliga dos. Han har blivit en hund som älskar att bära. Vad han än ser så skall han bära den. Han har nämligen lärt sig att snor han saker och man säger "tack" så skall han ge mig den (eller personen som säger det) och då får han godis. "Fine" tänker huliganen då.
Då skall man hämta allt som ligger och ge den till matte, men endast om hon har godis och endast om lilla Zayo är på humör för att ge leksaken eller mattes ägodelar. Men som jag har läst som stämmer,


1. Om jag tycker om det så är det mitt
2. Om jag har det i munnen så är det mitt
3. Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
4. Om jag hade det förut så är det mitt
5. Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
6. Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
7. Om det ser ut som mitt så är det mitt
8. Om jag såg det först så är det mitt
9. Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt
10. Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT

Detta är Zayo upp i dagen. underbara hund får man ju leta efter.



Tränings update: Zayo tränas vidare på att människor är inte farlig och hundar behöver man inte skälla på bara för att Casper måste göra det. Sedan är allmän lydnaden en grej som aldrig kommer ta slut. Behöver dock proffs som kan se genom Zayo och ge mig tips hur jag kan träna vidare med honom. Vill ju ha en Agility hund. Ibland undrar jag också om Zayo verkligen gillar träning för han har inte samma driv och glädje som jag är van vid att en hund skall ha. Han blir blockad och slutar lyssna och blir ofokuserad. Hur kan jag göra så han blir en glad tränings hund? Sedan är ju jakten en grej som han bara älskar, men det här eviga rusandet efter fåglar börjar bli lite påfrestande Det är bara att andas två gånger och hoppas att han lär sig. Kanske är en grej man skall fortsätta att träna? Jakten alltså, viltspår etc. Roligt det skulle vara för honom.



Bilderna är det Copywrite på och får ej användas utan att fråga om lov.

2 kommentarer:

  1. haha, gillar din blogg jättemycket!! Detta inlägg blir jag så glad av det var jätteroligt speciellt det där med 1,2,3,4,5.......10!

    /T

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla söta du :) Värmer jätte mycket att för en sån här fin kommentar :)

      Radera