fredag 4 juli 2014

Träningsvideo - Vinka

Hej,

Igår kväll beslöt jag mig att träna Zayo lite och lärde då in momentet "Vinka". 
Använde mig då av en klicker och massor av gott godis. Han älskar verkligen att lära sig nya saker och lär sig enormt snabbt. Bara att träna in "vinka" så här långt tog 5 minuter. Så enormt duktig liten nallebjörn.

Jag tycker det är så roligt att träna en hund som verkligen älskar det, dock tränar jag in nya saker allt för sällan och även med det måste jag bli bättre. Zayo behöver verkligen den träningen och med klickern måste han tänka ännu mer. Det är så roligt när man ibland inte kan använda tal och man verkligen ser på Zayo hur han funderar och åter igen funderar på hur han skall lösa detta och vad han skall göra. Hade en nöjd och glad hund igår kväll. 


Kika på videon och se hur duktig han är efter bara några få minuter. Stolt matte med en väldigt smart hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar