söndag 6 maj 2012

GP- En timmes promenad

Läste detta på GP:

Svenska hundägare promenerar sina fyrfota vänner i snitt 63,8 minuter per dag, enligt en undersökning där 1 120 hundägare svarade Yougov, på uppdrag av If.
-Det är inget dåligt resultat, säger Hans Rosenberg, presskontakt för Svenska kennelklubben.
Men undersökningen visar också att det finns hundägare som inte alls förstått hundens behov av rörelse. Hela 17 procent av de tillfrågade promenerar sin hund mindre än 30 minuter om dagen. - GP, 1 timmes promenad

Under 30 minuter är sjukt. Mina bebisar brukar alltid få gå ut i ungefär 1 timma, kanske mer. Dem får alltid springa runt och leka och aktivera sig, oftast i samband med promenaderna. 


Igår va vi ute på en sån härlig promenad med huliganerna. Dem hade så extremt roligt och det hade jag och min sambo med. Att se dem springa och vara fria är så underbart. Dem är så oerhört lyckliga mina små älsklingar. Dem var så lyckliga efteråt och Casper uppförde sig så enormt mycket. Han börjar bli en duktig hund.


Kom ihåg: Fråga om tillåtelse om ni vill Kopiera bilderna. Alla bilder på mina hundar ägs av mig och ingen får använda dem utan tillåtelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar