måndag 6 augusti 2012

Dagens fråga

Nu är jag tillbaka från min frånvaro och efter en extremt härlig semester i Spanien och Italien. 
Har haft det så roligt och har en hel del hund skvaller att berätta till er. Hur har er sommar varit? När vi kom hem så var det första jag reagerade på var att Zayo hade vuxit som en gris. Han har blivit en stor och vacker kille har han blivit. Nu springer han runt med sitt ben som han älskar att tugga på. Han passar även på att reta Casper på samma gång. 

Snart är det dags för mig och Zayo och gå på vår första tävling. Är väldigt spänd för denna tävling och jag hoppas att den kommer vara på min sida. Fick en fråga av en super underbar läsare som jag tänkte besvara här.

Dagens fråga:

Har Zayo några syskon? Jättefin blogg btw :) <3
Svar: Tack så mycket :-) Ja, Zayo har faktiskt syskon. Han har 2 bröder och 1 Syster om jag inte minns helt galet. Men jag har för mig att Zayo är den ända som har dessa färger. En kopia av sin pappa. Uppfödaren berättade till oss att den första kullen som hennes tik hade var det 3 tikar och 1 hane, denna kullen som Zayo är från blev det 3 hanar och 1 tik. Lite roligt tycker jag. :-)  


Kram till er underbara läsare.

10 kommentarer:

  1. Tack för svaret! :)
    Min kompis har nämligen en valp i samma ras, hon var den ända tiken i kullen och föddes samtidigt som zayo, så jag blev lite nyfiken! :) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, då kanske det är hans syster. Vet att hon heter Leia (?) då hennes kennel namn var så. Är hon från Uppsala? Spännande. Skulle vara så roligt och veta hur hans kull syskon är, om dem är lika eller ej :) jätte skoj att du hör av dig :)) kramar från oss

      Radera
  2. Ja det är Leiia, vad roligt, då har jag träffat Zayo :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh va roligt :) Jag träffade lilla Leiia när jag hämtade Zayo, hennes ägare var på semester i Thailand har jag för mig. Så roligt :)
      Hur gammal var Zayo när du träffade honom? Vist har han vuxit :)

      Radera
  3. Jag och min kompis har börjat träna lite agilety med Leiia och hoppat lite, det tycker hon är superkul, vad har Zayo för favoritlejsaker? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh va skoj, skall oxå börja med Agility med Zayo men när jag testar på det hemma så är han väldigt försiktig. Hur är Leiia i sitt sätt? skulle vara roligt om dem är lika eller inte :) Zayo älskar bollar alla möjliga bollar, hårda, mjuka, stora små spelar ingen roll. Ju hårdare han har ju våldsammare blir han och släpper dem på våra fötter eller andra ställen haha. Han är en lite charmig vovve denna lilla pojk. :) Vad är Leiias favvo leksak?

      Radera
  4. Hon har en väldigt fin motorik när hon hoppar, och älskar att hoppa. ;)
    Hon är väldigt lättlärd. <3
    gossedjur, saker som piper, studsbollar, yogabollar och strumpor. :)
    Bryr sig Zayo om när det går förbi någon eller när det kommer en bil?
    Besök gärna bloggen där du kan hitta bilder på Leiia bland annat! ;)
    www.evepeves.devote.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Kikade in på din blogg och oj vad Leiia har blivit en stor vacker tjej. Zayo är exakt som Leiia när det kommer till leksaker. Men han har ett speciellt förhållande med innebandy bollar och landhockey bollar. Speciellt när han kan släppa ner dessa tunga bollar för trappan. Det är något speciellt med det.
      Zayo skäller för att Casper (min andra amris) skäller. Förut jagade han bilar, men jag har tränat bort det. Men skällandet är ett problem jag verkligen försöker att träna bort. Roligt att du kontaktade mig hoppas vi kan fortsätta hålla kontakt :) Kram från oss

      Radera
  5. Kul med tävling, hoppas den går bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja vist är det. Dock är det ett tag sedan jag gjorde det så man är lite nervös. Kommer inte ihåg jag tävlade sist. Var lite anti ett tag som jag skrivit i bloggen men nu är jag igång igen :) Kram från oss

      Radera